بعد از اینکه برگشتم توی شرکت ساعت کاریم چطور باید باشه؟ میتونم موهام رو بلند کنم؟ باید با لباس نظامی و پوتین برم سر کار؟ خدمتم چند ماهه است؟ چطور کارم بررسی میشه؟ محدودیت ها و شرایطش به چه شکله؟ حقوق چقدر میگیرم؟ بیمه ام چطور رد میشه؟ کسری میتونم بگیرم؟

توی این قسمت  که آخرین قسمت هم هست در مورد طول دوره خدمت امریه دانش بنیان صحبت می کنیم.

در ابتدای هر کدام از قسمت ها یه نکته هست که تکرارش میکنم و اونم اینه: چیزی که ما در این سری ویدئو ها در موردش صحبت میکنیم، فقط بحث “امریه دانش بنیانی” و موضوعات مرتبط بهش هست. در مورد سایر امریه ها و یا کسر خدمت ها، من اطلاع کافی ندارم و احتمالا نمیتونم کمکی کنم. ذکر این نکته هم لازمه که من منبع رسمی برای این اطلاعات نیستم بنابراین احتمال وجود خطا در صحبتهام وجود داره. اطلاعاتی که در این سری ویدئوها  بهتون میگم بخش زیادیش تجربه شخصی، و بخشیش هم داده هایی هست که از مسئولین امر امریه دانش بنیانی کسب کردم.

خب، بهتون تبریک میگم، شما جزو افراد انگشت شماری هستید که تونسته به واسطه تأثیرش در پیشبرد اهداف یک شرکت دانش بنیان، و بعد از گذروندن دوره آموزشی، به عنوان سرباز امریه به شرکت دانش بنیان به عنوان سرباز اعزام بشه ومطمئن باشه که در طول خدمتش، داره هم به کشورش خدمت میکنه و هم از تخصصش در جایی که احتمالا بهش علاقه داره استفاده می کنه.

طول مدت سربازی امریه دانش بنیان 24 ماهه و کسری هم بعد از گذشت 6 ماه از خدمت میتونه براش درخواست بشه در صورت داشتن شرایط. کسری بسیج، ایثارگری و یا فرزند جزو کسری هایی هست که برای سربازان امریه فناور میتونه در صورت موافقت شرکت مورد استفاده قرار بگیره که جزئیاتش در مستندات معاونت علمی موجوده.

در مورد ساعت کاری هم، شما باید دقیقا در همون ساعاتی که در فایلهای پرپوزال و تعهدنامه تون پیش از اعزام به کارگزار اعلام کردید در شرکت حضور داشته باشید و این حضور رو توسط یک دستگاه ورود و خروج ثبت کنید.

توجه کنید که در تمام طول مدت خدمت در شرکت، شما سرباز هستید. دقیقا مثل یک سرباز که موظفه در ساعت خاصی در پادگان حضور داشته باشه، شما هم موظفید در شرکت به شکل حضوری و نه دورکاری حضور داشته باشید. مگر اینکه معاونت ابلاغیه ی دیگری در این مورد بده و این اجازه رو به سرباز بده که دورکار باشه.

و خیالتون راحت، در طول مدت سربازی، به جز وقت هایی که برای انجام کارهای اداری نیاز به رفتن به پادگان لویزان خواهید داشت، نیازی نیست که لباس نظامی بپوشید یا موهاتون رو خیلی کوتاه کنید. 

شما در طول مدت خدمتتون سرباز معاونت علمی هستید که به شرکت دانش بنیان اعزام شدید و اون شرکت حکم فرمانده شما رو داره. بنابراین عدم رضایت شرکت از عملکرد شما میتونه منجر به لغو امریه شما بشه.

علاوه بر این بازرسان معاونت و نیروهای مسلح به شکل تصادفی و سرزده در طول خدمت شما به محل شرکت مراجعه میکنن تا حضور شما در شرکت و عملکرد درستتون تأیید بشه.

در مورد حقوق دریافتی هم، هیچ تفاوتی با یک سرباز عادی نداره حقوقتون، شرکت موظفه که دقیقا همون مقداری که مصوب هست به شما پرداخت کنه و هرگونه پرداخت حقوق بیشتر از اون مبلغ، یا حتی کمتر از اون، خلافه و قابل پیگیریه.

میزان مرخصی ممکن هم در طول مدت خدمت، باز هم مثل سربازی عادیه.

شما طبق پرپوزال ارائه شده کار رو در شرکت شروع می کنید و موظف هستید هر سه ماه یک بار، در سامانه تینت یک گزارش از عملکردتون به همراه مستندات پرداخت حقوق و ساعت کاری و مواردی مثل این رو به کارگزار ارسال کنید تا بررسی و تأیید بشه. این گزارش ها اهمیت خیلی زیادی دارن و کم نبودن افرادی که گزارش عملکردشون در راستای پرپوزال ارائه شده نبوده و تأیید نشده. بنابراین حواستون به این هم باشه.

 

ویدئوی این قسمت: